ניקיון הבית לפסח

חודש אדר כבר נכנס מזמן ואנחנו מתקרבים בצעדי ענק לעבר פסח, החג המאיים ביותר על ניקיון הבית. הראש כבר מבולבל מכל המטלות ולא תמיד יודעים לחלק את המטלות בצורה טובה כדי לדעת מה לנקות, אז החלטנו לעשות לכם סדר בראש כדי שתוכלו לנקות את הבית מבלי להזמין חברת ניקיון.

ראשית, לפני הכל, חשוב מאוד להיכנס לאווירה של ניקיון בשביל שזה לא ייראה כמו מטלה קשה אלא כמו פעולה מהנה שעושים ונהנים וכך החשק לנקות לא יורד בהמשך, בשביל זה צריך להתלבש בבגדים נוחים, לפתוח את החלונות בבית בשביל שיכנס אור ולא תהיה אווירה דכאונית ולהפעיל מוסיקה בקול רם (מבלי להפריע לשכנים) עדיף בלי אוזניות כי כך אפשר לנקות ביותר נוחות ביותר מצבים.

מבחינת סדר הניקיון, אנחנו דוגלים בניקיון מלמעלה למטה, כי בסופו של דבר כל האבק שאתם מנקים יורד למטה ואז אפשר לנקות אותו בשטיפה אחרונה לסיום. התחילו לנקות את הבית מהחדרים הפינתיים בבית ועד המקלחת או המקום אליו את מנקזים את המים (זה יכול להיות מרפסת במידה וכך אתם שוטפים כל הזמן).

בפסח אמנם מנקים את הבית בכדי שלא יהיה חמץ, אבל אנשים מנקים את הבית לגמרי כי זה רק תירוץ. גם מקומות שאין סיכוי שיגיע אליו חמץ דורשים עבודה ולכן מנקים את הקירות והתקרה. אם יש לכם את המטאטא הענקי הזה שמאפשר ניקוי של פינות הבית בתקרה זה מעולה, אם לא, תעלו על משהו כדי לנקות את הפינות, גם אם אין קורי עכביש עדיף לנקות בכל מקרה כדי לרענן את הניקיון במקומות בהם לא נוגעים, אבק מצטבר שם בכל מקרה. בנוסף, חשוב לעבור על התמונות עם סמרטוט, על התמונה עצמה ועל המסגרת.

השלב השני הוא החלונות והדלתות, חשוב מאוד לנקות אותם בצוהר יסודית מבפנים ומבחוץ וגם את הידיות או השלבים של התריסים. יש חומרים מיוחדים שמשתמשים בהם במידה והם עשויים מעץ או ממתכת בשביל שלא יהרסו (גם בטווח הרחוק). השלב הרביעי הוא לסדר את הספריות, הארונות והמדפים. תוציאו הכל, תעבירו סמרטוט או מגבונים על כל אחד מהם ועל החפצים עצמם שאתם מוציאים במידה והם סתם יושבים שם ומעלים אבק כל השנה.

שלב חמישי הוא לנקות את השולחן , הכסאות והמיטות שסביר להניח שהתלכלו יותר תוך כדי שניקיתם את שאר הדברים. והשלב השישי והאחרון (אלא אם כן שמתם לב שיש לכם משהו שלא ציינו) הוא לשטוף את הבית. חשוב מאוד להשתמש בכלים המתאימים ובחומרים איכותיים ולא מזיקים. שיהיה הרבה בהצלחה, וגם אם אין לכם זמן או כוח לנקות, לא נורא, תמיד אפשר להתקשר ולהזמין שירותי ניקיון.

כתיבת תגובה